Yalan Nedeniyle Boşanma

Boşanma davalarına konu olan durumlardan birisi de eşler arasında güven duygusunun zedelenmiş olmasıdır. Bu noktada eşlerin birbirine olan yükümlülüklerinden olan karşılıklı güven tutumunun ortadan kalkması evlilik birliğinin temelden sarsılması ile sonuçlanmaktadır. Yalan söylemek eşler arasındaki güveni ortadan kaldırması nedeniyle yalan, sıklıkla boşanma davalarında öne sürülen boşanma nedeni olarak karşımıza çıkmaktadır. Yalan nedeniyle boşanma davası açmak isteyen bireyler açısından yalan tek başına boşanma sebebi olarak öne sürülememektedir. Medeni Kanun hangi durumların boşanma nedeni olarak öne sürülebileceğini açıklamaktadır. O yüzden yalan nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin hukuki sebepleri doğru tespit etmeleri önemlidir.

Yalan Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Yalan söylemenin evlilik birliğini ve karşılıklı güven duygusunu zedelediğini belirtmiştir. Boşanma davası açacak kişiler açısından da boşanma nedeni olarak yalan söyleme davranışının öne sürülebilmesi için Medeni Kanunun 166. maddesi uyarınca “evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma” kapsamında boşanma davası açılmalıdır.

Yalan nedeniyle boşanma davalarında evliliğin temelden sarsıldığı ve ortak yaşamın tekrar kurulmasının imkansızlığı ispat edilmelidir. Aksi durumda açılacak olan boşanma davası reddedilir. Medeni Kanun 166.maddede ortak yaşamın kurulmasının taraflardan beklenmeyecek derecede zedelendiği noktada tarafların boşanma davası açabileceğine hükmetmektedir. Yalan nedeniyle boşanma davası açmak isteyen bireylerin de bu kapsamda boşanma davası açmaları doğru olacaktır.

Yalan nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte merak ettiği konulardan birisi de boşanma davalarının ne kadar sürdüğüdür. Boşanma davası eşlerin boşanma süreci içerisinde tüm konularda uzlaşma sağlamaları durumunda 1 hafta ile 3 ay arasında değişebileceği gibi, eşlerin her hangi bir konuda (velayet, mal paylaşımı, nafaka, tazminat) fikir ayrılığı yaşamaları sonucunda 1 ile 3 yıl arasında değişmektedir. Burada boşanma davası süresini belirleyen ana unsur hukuki prosedürlerin doğru bir şekilde yerine getirilmesidir. Bu anlamda tutulacak boşanma avukatları ile açılacak boşanma davası bireylere en kısa sürede boşanma noktasında mutlak fayda sağlamaktadır.

Eşimin söylediği yalanlar nedeniyle boşanmak istiyorum diyen kişilerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları zorunlu olmasa da boşanma avukatı tutulması gerek boşanma süresi gerekse de çocuğun velayeti, yasal mal paylaşımı, nafaka ve tazminat hususlarında mutlak fayda sağlamaktadır.