Velayet Davası

Boşanma durumlarında şeler arasında en fazla anlaşmazlığa düşülen konulardan birisi de müşterek çocuğun velayeti olmaktadır. Boşanmalarda hakim, velayetin kimde olacağına ilişkin karar verirken , üzerinde durduğu esas unsur çocuğun menfaati olmaktadır. O yüzden çocuğumun velayetini almak istiyorum diyen kişinin bu noktada hakim kanaati oluşturmak adına etkili bir süreç yönetimi yapmalıdır. Boşanma davalarında verilen velayet kararı kesin hükümler içermemektedir. O nedenle velayetin değiştirilmesi için dava istenildiği zaman açılabilir. Velayet davası açmak için herhangi bir süre sınırlaması bulunmaz.

Velayet Davası – Velayet Değiştirilebilir Mi

Çocuğun velayeti ile ilgili olarak boşanma davasında verilmiş karar, kesin hüküm belirtmemektedir. Bunun nedeni değişen yaşam koşulları ve bu durumun çocuğun gelişiminde yaratacağı sonuçlardır. Örneğin daha önce anne şefkatine ihityaç duyulacağı için küçük yaşta velayeti annesine verilen bir çocuğun ilerleyen dönemde velayeti baba tarafından alınabilir. Bunun için babanın velayet davası açması gerekmektedir. Ya da başka bir örnek vermek gerekirse, daha önce çocuğa maddi anlamda bakamayacağını düşünen anne velayetin babada kalmasını istemiş olabilir, sonrasında ise maddi anlamda rahatlamış olmasının ardında çocuğun velayetinin değiştirilmesi için velayet davası açılabilir.

Velayet Davası

Velayetin değiştirilmesi davası açacak kişilerin bu süreçte, açılacak velayet davası içerisinde çocuğun kendisinde kalmasının çocuk için daha önemli olduğuna dair hakim kanaati oluşturması gerekir. Bu noktada çocuğa daha iyi bir eğitim sağlayabileceği, çocuğun barınma ulaşım gıda gibi temel ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabileceği gibi konularda hakimi ikna etmesi gerekmektedir.

Velayet Değiştirme Davası

Çocuk candır ve her anne baba çocuğunun yanında olmasını ister. Çocuğunun kendisi ile yaşamasını isteyen kişiler velayet davası açmak istemeleri durumunda gerekli hukuki prosedürleri doğru bir şekilde yerine getirmenin yanı sıra velayet davası sürecini de doğru yürütmek zorundadırlar. Aksi durumda açılacak velayet değiştirme davası reddedilecektir.

Boşanmadan sonra velayet davası açılabilmesi için belirli bir süre beklenmesine de gerek yoktur. Velayete ilişkin dava istenildiği zaman açılabilir. Velayet davası açacak kişinin bu süreçte avukat tutması zorunlu değildir. Fakat hakim kanaati oluşturmak adına hukuki bilgi ve deneyim önemlidir. O yüzden velayet davası açmak istiyorum diyen kişiye bu süreçte uzman bir velayet davası avukatı tutması önerilir.