Tenfiz Davası Nasıl Açılır?

Boşanma işlemini yurtdışında gerçekleştiren Türk vatandaşlarının, yabancı mahkemede alınan boşanma hükümlerini Türkiye’de geçerli kılmak için boşanma tanıma ve tenfiz davası açmaları gerekir. Boşanma tanıma ve Tenfiz Davası Nasıl Açılır? diye merak eden bireyler açısından yetkili mahkeme Aile Mahkemeleridir. Tanıma ve tenfiz davalarını bireylerin açmamaları durumunda bireyler Türkiye’de hala yasal olarak evli sayılacaklardır. Bu nedenle tanıma ve tenfiz davası açılması önemlidir.

Tenfiz Davası Nasıl Açılır?

Tanıma ve tenfiz davası nasıl açılır diyen bireylerin gerekli belgeler ile birlikte görevli mahkemeye başvurmaları gerekir. Halen yurt dışında yaşayan ve boşanma işlemini yurt dışında gerçekleştirmiş kişiler Türkiye’ye gelmeden de tanıma ve tenfiz davası açabilmektedirler. Boşanma tanıma ve tenfiz davası açmak isteyen bireylerin Türkiye’de ikamet etmemeleri durumunda dava, İstanbul İzmir ya da Ankara şehirlerinden birisinde açılabilir.

Tanıma ve tenfiz davası süre olarak 2 3 ayda sonuçlanabildiği gibi 3 4 yılda da sonuçlanabilir. Bu tamamen bireylerin hukuki prosedürleri doğru işletmeleri ile alakalıdır. Tanıma ve tenfiz davaları karmaşık bir süreç olabilir. Tanıma ve tenfiz davalarında her iki eşinde de Türkiye’de bulunan farklı boşanma avukatları tarafından temsil edilmesi onların 2 3 ay içerisinde bu davayı sonuçlandırmalarına olanak sağlar.

Tenfiz davası nasıl açılırr diyen kişilerin açacakları tenfiz davasını yürütmeleri sürecinde atacakları adımlar tanma tenfiz davası süresini de doğrudan etkileyecektir. O nedenle tanıma tenfiz davası açılırken  uzman bir hukukçudan destek alınması en kısa süre içerisinde yurtdışındaki boşanmanın Türkiye’de tenfizini sağlar.