İlgisizlik Boşanma Nedeni Sayılır Mı

4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’na göre evliliğin sonlandırılması için haklı bir boşanma nedeni ile birlikte boşanma davası açılmalıdır. Kanun hangi durumların haklı boşanma sebebi olarak öne sürülebileceğini açıkça ifade etmektedir. Buna göre ilgisizlik boşanma nedeni sayılır mı diyen kişiler açısından bu durum boşanma nedeni olarak sayılabilmektedir. İlgisizlik nedeniyle boşanma, evlilik birliğinin ilgisizlik sonucu sekteye uğradığı noktalarda boşanma sebebi olarak sayılır.

İlgisizlik Boşanma Nedeni Sayılır Mı

Medeni Kanunun 166. maddesi uyarınca ortak yaşamın kurulmasının imkansız olduğu durumlarda tarafları boşanma istemiyle dava açabilmektedirler. İlgisizlik boşanma nedeni sayılır mı diyen kişilerin bu süreçte açacakları boşanma davasında öne sürmeleri gereken hukuki sebep “evlilik birliğinin temelden sarsılması” olmalıdır.

İlgisizlik nedeniyle boşanmak istiyorum diyen kişiler açısından boşanmaya giden davranışlar farklılık gösterebilir. Örneğin kadının ev işlerini yerine getirme konusunda ilgisiz davranması ilgisizlik nedeniyle boşanma kapsamında değerlendirilebileceği gibi, erkeğin çocukların bakımı konusunda ilgisiz davranması da bu kapsamda değerlendirilebilir. Ayrıca ilgisiz davranışlar eşlerin birbirlerine karşı ilgisiz olmaları durumunu da kapsayabilmektedir.

Evlilik içerisinde eşlerin birbirlerine olan sorumlulukları vardır. Sadakat, sevgi, güven gibi evliliğin devamı için gerekli olan yükümlülüklerin yerine getirilmediği durumlarda taraflar boşanmak isteyebilirler. Evliliğin ilgisizlik nedeniyle sekteye uğradığı durumlarda ortak yaşamın kurulmasının imkansızlığı boşanma davası açılması için geçerli bir neden olmaktadır.

“İlgisizlik boşanma nedeni sayılır mı” diyerek boşanma davası açacak olan kişilerin bu süreçte dava açmaları gereken yetkili mahkeme Aile Mahkemesidir. Bireyler boşanma davası açmak için hukuki sebeplerini de içeren bir boşanma davası dilekçesi ile birlikte boşanma davası açabilirler.

Fakat boşanma davası açılması kadar hukuki sürecin yürütülmesi de önemli bir konudur. Boşanma davası içerisinde taraflar çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka ya da tazminat hususlarında hak kaybı yaşayabilirler. Hak kaybı yaşanmaması adına hukuki sürecin etkili bir şekilde yürütülmesi gerekir. Bu noktada boşanma avukatı tutulması önerilir. Boşanma avukatı tutulması zorunlu değildir. Lakin ülkemizdeki boşanma davası süreleri ve boşanma sonrası yaşanması muhtemel hak kayıpları düşünüldüğünde boşanma avukatı tutmak, “İlgisizlik Boşanma Nedeni Sayılır Mı” diyen bireylere mutlak fayda sağlayacaktır.