İddet Müddeti Nedir Nasıl Kaldırılır?

Evlilik birliğini açılan boşanma davası neticesinde sonlandıran kadın açısından tekrar evlilik gerçekleştirilmek istenmesi durumunda 4721 sayılı Medeni Kanunda 300 günlük bekleme süresi belirtilmektedir. Bu üç yüz günlük bekleme süresi diğer adıyla iddet müddeti dolmadan boşanan kadın tekrar evlenememektedir. Boşanan kadının bekleme süresi olan 300 günün mantığı, kadının boşanma sürecinde gebe (hamile) olma olasılığına karşı doğacak olan çocuğun soy bağının belirlenmesidir.

İddet müddeti diğer bir değişle 300 günlük bekleme süresi boşanan kadına uygulanan bir yasa maddesidir ve boşanan erkek için aynı durum söz konusu değildir. Boşanan erkek herhangi bir bekleme süresi olmaksızın tekrar evlilik gerçekleştirebilir.

İddet Müddeti Nasıl Kaldırılır?

Hayır, söz konusu iddet müddeti (bekleme süresi) günümüzde tıp biliminin gelişmesi ile birlikte aşılabilmektedir. Boşanan kadın gebe (hamile) olmadığını hastane raporları ile kanıtlayarak iddet müddeti beklememe adına dava açabilmektedir.

İddet müddetinin kaldırılması için açılacak olan dava kadının hukuki prosedürleri hızlı bir şekilde yerine getirmesi durumunda 10 gün ile 3 ay arasında bir zaman diliminde iddet müddeti ( bekleme süresi) ortadan kaldırılabilmektedir.

İddet müddeti kaldırma davası açacak kişiler açısında bu süreçte davanın açılacağı görevli mahkemenin doğru sağtanması, dava için gerekli belgelerin hukuka uygun şekilde hazırlanması gibi unsurlar önemlidir. Diğer yandan boşanan kadının bekleme süresi ortadan kaldırılmak istenmesi durumunda tavsiyemiz uzman bir boşanma avukatı tarafından destek alınması olacaktır. Zira ülkemizdeki dava süreleri düşünüldüğünde en kısa sürede boşanna kadının iddet müddetini kaldırmak istemesi durumunda boşanma avukatları, müvekkillerine süre ve dava sonucu açısından avantaj sağlamaktadır.

İddet müddeti kaldırma davalarında kadının gerekli belgeleri doğru bir şekilde hazırlayamaması, dava için yetkili mahkemenin doğru belirlenememesi durumlarında açılacak olan iddet müddeti (bekleme süresi) kaldırma davası reddedilecektir. O yüzden bu hususta boşanma avukatı tarafından destek alınması önerilir.

İddet müddeti eski bir uygulama olmakla birlikte günümüzde hala uygulanmaktadır. Önceden tıbbın bu kadar gelişmemiş olması nedeniyle kadının hamile olup olmadığı anlaşılamamaktaydı. Fakat günümüzde artık kadının hamile olup olmadığıyapılacak testlerle kolay bir şekilde anlaşılabildiğinden iddet müddeti ortadan kaldırılabilmektedir.

İddet Müddeti 2015