Hayata Kast Nedeniyle Boşanma

Evlilik içerisinde eşlerden birisinin diğer eşin hayatına kast etmesi 4721 sayılı Türk Medeni Kanunun’da düzenlenen boşanma nedenleri arasında yer almaktadır. Hayata kast nedeniyle boşanmak isteyen bireylerin eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine başvuru yapmaları gerekir. Hayata kast nedeniyle boşanma davalarında davayı açan bireyin hayata kast davranışını ispat etmesi gerekir.

Hayata kast etme davranışının ispatı için farklı argümanlar kullanılabilmektedir. Tanık beyanları ile eşin ölümle tehdit edildiği ispat edilebileceği gibi, hayatına kast edilen kişinin fiziki müdahaleyi ispat etmek için hastane raporu alması ya da suç duyurusunda bulunarak polis tutanağında hayatına kast edildiği beyan edilmesi gibi farklı şekillerde ispat edilebilmektedir.

Hayata Kast Nedeniyle Boşanma Ne Kadar Sürer?

Hayata kast nedeniyle boşanma davası açacak kişiler açısından hakimler durumun ispatı ile birlikte davayı uzatmadan boşanmaya hükmedebilmektedirler. Hayata kast nedeniyle boşanma davaları farklı bir nedenle açılan boşanma davaları ile kıyaslandığında daha kısa sürebilmektedir. Bunun nedeni hayatına kast edilen bireyin 2. kez aynı şekilde bir davranışa maruz kalmasının önüne geçilmek istenmesidir.

Ayrıca hayatına kast edilen birey boşanma davası süresinde, hayatına kast eden eşin evden uzaklaştırılmasını talep edebileceği gibi koruma kararı da talep edebilmektedir. Bu talepler açılacak boşanma davası içerisinde hakime yapılabilmektedir.

Hayata kast nedeniyle boşanma davalarında bu davrannışı sergileyen kişi, kusurlu olarak kabul edilmektedir. Kusur boşanma davası sonucunda velayet, mal paylaşımı, nafaka ya da tazminat gibi konuları direk olarak etkileyebilmektedir.

Hayata kast nedeniyle boşanma davası açılırken davanın açılacağı yer, eşlerin son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesidir. Eşlerin altı aydan daha uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet etmeleri durumunda ise hayata kast nedeniyle boşanma davası davalının bulunduğu yerde açılır. Boşanma davası açarken bireyler boşanma dilekçesi ile birlikte yetkili Mahkemeye başvuru yapmalıdırlar. Bu süreçte hayata kast nedeniyle boşanma dilekçesi hazırlanırken mutlaka boşanma dilekçesinin hukuki temelde yazılması gerekir. Zira boşanma dilekçesi açılacak boşanma davasının iskeletini oluşturmakta ve dava sürecini direk olarak etkilemektedir.

Boşanma davası sürecinin zor ve karmaşık olması nedeniyle bireylere boşanma avukatı tutmaları önerilir.