Fiziksel Şiddet ve Dayak Nedeniyle Boşanma

Evlilik içerisinde eşlerden birisinin diğer eşi dövmesi ya da dayak atması boşanma nedenleri arasında yer alır. Özellikle son yıllarda kadına yönelik şiddet boşanma davalarına sıklıkla konu olmaktadır. Evliliklerde eşi tarafından darp edilen bireyler, boşanma davası açabilmektedir. Bu süreçte boşanma davası açılırken öne sürülmesi gereken boşanma nedeni evlilik birliğinin temelden sarsılması olacaktır. Dayak nedeniyle boşanma davalarında söz konusu şiddetin ortak yaşamı devam ettirmesini imkansız kıldığı hususunda hakim kanaati oluşturularak boşanma gerçekleştirilebilir.

Fiziksel Şiddet Nedeniyle Boşanma

Evliliklerde taraflardan birisinin fiziksel şiddete maruz kalması sonucunda boşanma davası açılarak evlilik noktalanabilmektedir. Bu noktada fiziksel şiddet nedeniyle boşanma davası açacak kişi, hastaneden alacağı darp raporu ile, öne sürdüğü hukuki sebebin ispatını yapabileceği gibi, tanık beyanları ile de fiziksel şiddeti kanıtlayabilir. Fiziksel şiddet nedeniyle boşanma davalarında birey, boşanma dilekçesi ile birlikte yetkili Aile Mahkemesine, bulunduğu yerde Aile Mahkemesi yoksa Asliye Hukuk Mahkemesine başvuru yapabilir. Burada dikkat edilmesi gereken boşanma dilekçesinin hukuki anlamda kusursuz hazırlanması olmalıdır. Birey, boşanma dilekçesi içerisinde fiziksel şiddet gördüğü, fiziksel şiddetin ispatına ilişkin delil ve tanıklar olduğu gibi bilgilere yer vermelidir. Diğer yandan fiziksel şiddet nedeniyle boşanma dilekçesi içerisinde boşanmayı getiren olayların izahı ve boşanma sonrası istek ve talepleri de belirtmelidir. Dayak nedeniyle boşanma dilekçesi hazırlanırken öne sürülecek hukuki sebep ise Medeni Kanunun 166. maddesi uyarınca “ evlilik birliğinin temelinden sarsılması” ya da “pek kötü davranış, hayata kast, onur kırıcı davranış” boşanma nedenini de öne sürebilir.

Dayak Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Hazırlanacak olan dayak nedeniyle boşanma dilekçesi ile birlikte davayı açacak olan kişi, eşi ile son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yer mahkemesine başvuru yapmalıdır. Dayak nedeniyle boşanam davası açmak isteyen kişinin boşanma sürecini doğru yürütmesi önemlidir. Zira boşanma davasının reddi gibi bir durum söz konusu olduğunda 3 yıl içerisinde tekrar dayak nedeniyle boşanam davası açamaz. Diğer yandan fiziksel şiddet nedeniyle boşanma davası boşanma ile sonuçlansa bile, hukuki sürecin doğru yürütülmemesi durumunda hak kayıpları yaşanabilmektedir.

Kadına Yönelik Şiddet Nedeniyle Boşanma Davalarında Önleyici Tedbirler

Şiddet nedeniyle boşanma davası açan bireyler bu süreçte tekrar aynı durum ile karşılaşılmaması adına koruma talep edebilmektedirler. Boşanma sürecinde koruma kararı ile ilgili talep edilebilecek hususlar aşağıda sıralanmaktadır.

Boşanmada Koruma Kararı ve Önleyici Tedbirler

One thought on “Fiziksel Şiddet ve Dayak Nedeniyle Boşanma

1. merhabalar ben 2006 yılında eşim ramis ersoyla evlendim bu evlilik akti gerçekleştikten sonra eşimin ruhen sorunları olduğunu anladım ve gün geçtikçe şiidet aşağlama hakaret dayak fazlalaştı kendisine daha önce şanlıurfa aile mahkemesine ve istanbul bakırköy aile mahkemelerinde tanıklarım nezninde boşanma davası açmıştım yanlız her iki davayıda açtıktan sonra kendisi yanıma gelerek bir şans daha istemesi ve benimde evliliğimi yıkma taraftarı olmadığımı anladıktan sonra barıştık mahkemeler düştü boşanma gerçekleşmedi ama velakin kendisi hiç bir zaman evlilik akdine saygı duymadığı gibi bana şidett darp hakaret küçümseme aşağlama ve ağır ithamlar altına bırakarak beni ruhen ve bedenen yıkıntı bir hayatın içine sürüklemektedir. Bu nedenle TC hudutları dahilindeki ve trabzon barosu başkanlığının nezninde görev yapan saygı deyer avukatlardan talebimdirki param yok maddi manevi sıkıntı içerisinde kalan bu vatandaşınızın haklarını koruma adınına benim müvvekilim olmanızı talep eder saygılarımı sunarım. aynur ersoy .