Eşini Başkasıyla Kıyaslama Boşanma Nedeni

Evlilik birliğinin temelinden sarsılmasına neden olacak tutum ve davranışlar sonucunda boşanma davası açılması mümkündür. Medeni Kanun evliliğin yasal olarak sonlandırılması için haklı boşanma sebeplerinin olması gerektiğine hükmeder. 4721 sayılı kanunda bu durum özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak ayrılır.. Eşi başkasıyla kıyaslama boşanma nedeni sayılabilmektedir. Böyle bir davranışa maruz kalmış kişi, evlilik birliğinin temelinden sarsılmasını öne sürerek boşanma davası açabilmektedir. Evlilik içerisinde eşini başkasıyla kıyaslamak, bu davranışı maruz kalan kişi açısından ortak yaşamın kurulmasını engelleyen durumlardan birisi olarak öne sürülebilir.

Eşini Başkasıyla Kıyaslama Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır

Boşanma davası açacak kişilerin bu noktada gerekli olan boşanma dilekçesi ile birlikte görevli mahkeme olan Aile Mahkemesine başvuru yapması gerekir. Aile Mahkemesinin bulunmadığı yerlerde ise boşanma davası Asliye Hukuk Mahkemesine açılmalıdır. Eşini başkasıyla kıyaslama nedeniyle boşanma davası açacak kişiler, boşanma dilekçesi içerisinde 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nun 166. maddesi uyarınca “evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma” kapsamında,davayı açmalıdırlar. Boşanma süreci içerisinde dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bunlardan birisi, boşanma davası için gerekli olan prosedürlerin doğru bir şekilde yerine getirilmesidir. Bu aşamada ilk yapılacak olan hukuki altyapısı doğru bir şekilde hazırlanmış olan boşanma dilekçesidir.

Eşini Başkasıyla Kıyaslama Nedeniyle Boşanma Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Eşini başkasıyla kıyaslama nedeniyle boşanma davası açacak olan kişinin, boşanma dilekçesi içerisinde öne sürmesi gereken hukuki sebep, evlilik birliğinin temelinden sarsılması olmalıdır. Burada dava içerisinde birey, ortak yaşamın kıyaslama nedeniyle kururlamadığı yönünde hakim kanaati oluşturması gerekir. Medeni Kanun da ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmeyecek şekilde evliliğin sarsıldığı durumlarda boşanma davası açılabileceğine hükmeder. Boşanma dilekçesi içerisinde hukuki sebep olarak 166. maddeyi gösteren kişi, diğer yandan boşanmayı getiren olayların nasıl gerçekleştiği, boşanma sonrası velayet, nafaka, tazminat gibi taleplerinin olup olmadığı gibi hususlara değinmelidir.

Eşini Başkasıyla Kıyaslama Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Eşini başkasıyla kıyaslama davranışı sonucu boşanma davası açılacağı zaman merak edilen durumlardan birisi de boşanma davasının ne kadar süreceğidir. Burada bireyler açısından boşanma davası süresini belirleyen iki önemli husus vardır. Birincisi açılacak olan boşanma davasının türüdür. İkincisi ise boşanma davası için gerekli hukuki prosedürlerin nasıl yerine getirildiğidir. Eşler boşanma sürecinde uzlaşma yoluna giderek “anlaşmalı boşanma davası” açabilirler. Anlaşmalı boşanma davasında süre ortalama olarak 10 gün ile 3 ay arasında değişir. Tabiki burada boşanma avukatı tutulması, boşanma davasının açılacağı mahkemenin iş yükü gibi hususlar da belirleyici olmaktadır. Eşlerin boşanmanın herhangi bir unsurunda uzlaşma sağlayamamaları durumunda ise, açılacak olan boşanma davası çekişmeli olarak yürütülür. Çekişmeli boşanma davası süre olarak anlaşmalı boşanmadan daha uzun sürmektedir. Uzman bir boşanma avukatı ile açılacak olan çekişmeli boşanma davası ortalama 1 yılda sonuçlandırılabilir. Avukatsız yürütülen boşanma davaları incelendiğinde davaların 4 5 yılı bulabildiği gözlenebilir.