Eşin Ailesine Kötü Davranma Boşanma Sebebi

Boşanma nedenleri arasında sıklıkla karşılaşılan durumlardan birisi de evlilik içerisinde eşlerden birisinin diğer eşin ailesine karşı tutum ve davranışları gelmektedir. Eşin ailesine kötü davranma boşanma nedeni olarak tek başına boşanma nedeni olmasa bile doğurduğu sonuçlar evlilik birliğinin temelinden sarsılmasına ve ortak hayatın kurulamamasına neden olması nedeniyle boşanma sebepleri arasında yer alır.

Medeni Kanunun 166. Maddesi uyarınca ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmeyecek şekilde evlilik birliği sarsıldığında boşanma davası açılabilmektedir. O yüzden eşin ailesine kötü davranma boşanma nedeni olarak öne sürülerek boşanma davası açılabilir. Bu noktada açılacak boşanma davasında yaşanılan durumun ortak hayatı kurmayı imkansız kıldığı yönünde hakim kanaati oluşturulması gerekir.

Eşin Ailesine Kötü Davranma Nedeniyle Boşanma

Eşim aileme kötü davranıyor ya da eşim ailemle anlaşamıyor diyen kişilerin bu süreçte boşanmak istemeleri durumunda boşanma davası açmaları gereken yetkili mahkeme Aile Mahkemesi olmaktadır. Burada bireyler eşleri ile birlikte son altı aydır ikamet ettikleri yerdeki Aile Mahkemesine boşanma dilekçesi hazırlayarak başvuru yapmalıdırlar. Tarafların son altı aydır ikamet ettikleri yerde Aile Mahkemesinin bulunmaması durumunda ise boşanma davası açılacak görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemeleridir.

Eşin ailesine kötü davranma sonucu boşanma davası açılırken boşanma dilekçesi içerisinde 4721 sayılı Türk Medeni Kanunun 166. maddesi boşanma nedeni olarak gösterilmelidir. Zira eşin ailesine kötü davranma ya da eşin ailesiyle anlaşamama genel boşanma nedenleri arasında yer alır.

Eşin Ailesiyle Anlaşamama Sonucu Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Eşin ailesine kötü davranılması durumunda boşanma davası açacak kişilerin bu noktada merak ettiği hususlardan birisi de boşanma davasının ne kadar süreceğidir. Burada boşanma davası süresini belirleyen bazı faktörler vardır. İlk olarak açılacak davanın anlaşmalı olarak yürütülmesi ya da çekişmeli olarak yürütülmesidir. Anlaşmalı boşanma davası, uzman bir boşanma avukatı ile yürütülerek 10 gün ile 2 ay arasında sonlandırılabilir. Çekişmeli boşanma davası ise yine uzman bir boşanma avukatı ile 1 yılda sonuçlandırılabilmektedir. Bireysel olarak açılacak boşanma davalarında süre, hukuki prosedürlerin etkili bir şekilde yeirne getirilemeyeceği varsayılırsa anlaşmalı boşanmalarda 8 9 ay, çekişmeli boşanmalarda ise 4 5 yılı bulabilir.