Eşi Dövmek Boşanma Nedeni

Boşanmak istiyorum diyen bireyler açısından boşanma davası açılabilmesi ve dava sonunda yasal olarak evliliğin bitirilebilmesi için haklı bir boşanma nedenine ihtiyaç vardır. Bu hususta 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu hangi durumlarda boşanma davası açılabileceğini belirtmiştir. Söz konusu yasaya göre pek kötü davranışlar boşanma için öne sürülebilecek haklı boşanma nedenleri arasında yer alır. Eşi dövmek, eşe karşı şiddet uygulamak, aile içi şiddet gibi hususlar evlilik birliğinin temelinden sarsılmasına neden olacağından dolayı eşi dövmek boşanma nedeni sayılmaktadır.

Eşi Dövmek Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Eşinden dayak yiyen bireyler Medeni Kanunun 166. Maddesine dayanarak evlilik birliğinin temelinden sarsıldığını öne sürerek boşanma davası açabilirler. Boşanma davası, eşlerin birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan aile mahkemesine, boşanma dilekçesi ile birlikte başvuru yapılması ile birlikte açılmaktadır. Eşi dövme nedeniyle boşanma davalarında bireyler bu davranışı sağlık kuruluşlarından alacakları darp raporu ile kanıtlayabilecekleri gibi karakola yapılacak olan suç duyurusu ya da şikayet ile de yapabilirler. Eşi dövmek nedeniyle boşanma davası açılacak olan görevli mahkemeler Aile Mahkemeleri olsa da her yerde aile mahkemesi bulunmadığından bireyler boşanma davası açmak istemeleri durumunda aile mahkemesinin bulunmadığı yerlerde Asliye Hukuk Mahkemesine eşi dövmek nedeniyle boşanma davası açabilirler.

Eşi Dövmek Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Boşanma davalarının süresi belirleyen temel hususlar vardır. Burada eşlerin ikisinin de boşanma yönünde irade sergilemesi durumunda anlaşmalı boşanma yoluna gidilebilmektedir. Anlaşmalı boşanmalarda süre bir ay ile üç ay arasında değişirken, çekişmeli boşanma davaları 1 yılı bulabilmektedir. Burada süreyi belirleyen bir başka unsur ise tarafların boşanma avukatı tutmalarıdır. Boşanma avukatları eşi dövmek nedeniyle boşanmalarda gerekli prosedürlerin hızlı bir şekilde yerine getirilmesini sağlayacağından minimum sürede boşanma yapılmasını sağlayabilmektedirler.

Eşi Dövme Nedeniyle Boşanma Davalarında Yasal Haklar

Boşanma davalarında yasal hakların korunması son derece önemlidir. Burada bireyler çocuğun velayeti mal paylaşımı tazminat ya da nafaka gibi önemli konularda yasal haklarını koruyabilmeleri adına etkili bir süreç yönetimi yapmalıdırlar. Eşi dövmek,boşanmayı getiren olaylarda kusurlu olmak anlamına geleceğinden bu davranışı sergileyen bireylere maddi ve manevi tazminat talebinde bulunulabilmektedir. Diğer yandan boşanma sonrası çocuğun velayeti hususunda ise, çocuğun menfaatleri göz önüne alınır ve hakim çocuğun geleeğini düşünerek hangi ebeveyne velayet hakkını vereceğine karar verir. Boşanmalarda nafaka hakkı ise üç farklı şekilde alınabilir. Birincisi boşanma davası sürerken alınacak tedbir nafakası, boşanam sonrası alınacak yoksulluk nafakası ve boşanma sonrası velayeti alan bireyin alabileceği iştirak nafakasıdır. Nafaka türleri ve nasıl alınacağı konusunda ayrıntılı bilgiyi “boşanma davalarında nafaka” adlı makalemizde edinebilirsiniz. Boşanmalarda mal paylaşımı ise eşlerin tabi oldukları mal rejimine göre yapılmaktadır.