Eşe İftira Atma Nedeniyle Boşanma

4721 sayılı Türk Medeni Kanunu, açılacak boşanma davasının, boşanma ile sonuçlanabilmesi için haklı boşanma nedenleri ile bu davanın açılmış ve öne sürülen boşanma sebeplerinin ispatı yapılmış olmalıdır şeklinde hükmeder. Kanun bu nedenleri özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak ayırmaktadır. Eşe iftira atma, eşi yapılmayan bir davranışla suçlama, eşi karalama gibi davranışlar boşanma nedeni sayılabilmektedir. Eşe iftira atma nedeniyle boşanma davası açacak kişiler açısından eşe iftira atma davranışı, evlilik birliğinin temelinden sarsılmasına sebep olacağından dolayı boşanma nedenleri arasında yer almaktadır.

Eşe İftira Atma Boşanma Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Eşi tarafından iftiraya uğrayan bireyler, boşanma dilekçesi ile birlikte yetkili Aile Mahkemesine boşanma istemiyle dava açabilirler. Burada dikkat edilmesi gereken prosedürler vardır ve bireylerin boşanma davası için gerekli prosedürleri doğru bir şekilde yerine getirmemeleri onların boşanma sürecini sıkıntıya sokabileceği gibi davanın reddine de neden olabilir. Bu noktada boşanma davası açılacak yetkili mahkeme eşlerin son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemeleridir.

Eşe İftira Atma Nedeniyle Boşanma Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Eşe iftira atma nedeniyle boşanma davaları için hazırlanacak boşanma dilekçesi içerisinde bireylerin öne sürmeleri gereken hukuki sebep “evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma” olmalıdır. Eşe iftira atma özel boşanma nedenleri arasında yer almaz. Genel bir boşanma nedeni olduğundan dolayı, Medeni Kanunun 166. maddesi uyarınca evlilik birliğinin temelden sarsılması nedeniyle boşanma davası açılabilmektedir. Söz konusu maddeye göre eşe iftira atma davranışı sonucunda evlilik birliğinin temelinden sarsılması ve ortak yaşam kurulmasının imkansız olması durumu ortaya çıkacağından boşanma davası açılabilmektedir. Medeni Kanun da ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmeyecek şekilde evlilik birliğinin sarsılması durumunda boşanma davası açılabileceğine hükmeder. O yüzden eşe iftira atma nedeniyle boşanma dilekçesi içerisinde öne sürülecek hukuki sebep “evlilik birliğinin temelinden sarsılması” olmalıdır. Boşanma dilekçesi içerisinde birey, boşanmaya neden olan olayların nasıl gerçekleştiğini izah edebilir. Boşanma dilekçesinde olayın gerçekleşmesi esnasında bulunan tanıklar ya da ispat aracı olarak kullanılacak argümanların varlığına ilişkin bilgiler verilerek zengin bir boşanma dilekçesi hazırlanabilir. Bunun dışında boşanma dilekçesi hazırlayacak kişi, boşanma sonrası istek ve taleplerini de belirtmelidir.

Eşe İftira Atma Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Boşanma davalarında süreyi belirleyen iki önemli husus vardır. Birincisi açılacak olan boşanma davasının niteliği, ikincisi ise boşanma için gerekli hukuki prosedürlerin nasıl yerine getirildiğidir. Eşler boşanma sürecinde tüm konularda uzlaşarak anlaşmalı boşanma yoluna gidebilecekleri gibi, her hangi bir konuda uzlaşamadıkları durumda çekişmeli boşanma davası da açabilirler. Bu noktada çekişmeli boşanma davaları anlaşmalı boşanma davalarından daha uzun sürer. İki dava türü için de süreyi belirleyen önemli unsur hukuki işlemlerin nasıl yürütüleceğidir.

Anlaşmalı boşanma davalarında hızlı ve doğru bir süreç yönetimi davanın tek celsede sonuçlanmasını sağlayacaktır. Fakat bireylerin gerekli prosedürleri doğru bir şekilde yerine getiremedikleri noktada, eşe iftira atma nedeniyle açılmış anlaşmalı boşanma davası 7 8 ay sürebileceği gibi davanın reddi de ortaya çıkabilir. Çekişmeli boşanma davalarında ise davanın etkili bir şekilde yürütülmesi ortalama 10 ay ile 1 yıl arasında sonuçlandırılmasına yardımcı olur. Tarafların bu süreçte yapacakları hatalar davanın 4 5 yıl sürmesine neden olabilir. Yine yapılacak hatalardan dolayı davanın reddi söz konusu olabilir. O yüzden gerek anlaşmalı gerekse de çekişmeli boşanma davası olsun bireylerin bu aşamada boşanma avukatları ile davayı yürütmeleri önerilmektedir.