Eşe Beddua Etme Nedeniyle Boşanma

Boşanma nedenleri, evliliğin yasal olarak sonlanabilmesi için açılacak olan boşanma davası içerisinde öne sürülebilecek olan hukuki gerekçeleri tanımlar. Bu noktada 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak hukuki gerekçeleri sıralamaktadır. Eşe beddua etmek boşanma nedeni sayılır mı diye merak eden kşiler açısından, bu davranış evlilik birliğinin temelinden sarsılmasına neden olacağından boşanma nedenleri arasında yer alan gerekçelerden birisidir. Eşe beddua etmek nedeniyle boşanma davası açılmak istenmesi durumunda, bu davranışa maruz kalan kişi boşanma davası açabilmektedir.

Beddua Etme Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası açılabilmesi için öne sürülmesi gereken pek kötü muamele ya da evlilik birliğinin temelinden sarsılması olabilir. Burada açılacak olan boşanma davasında bireyin, ortak yaşam kurulmasının olanaksız olması yönünde hakim kanaati oluşturması gerekir. Bu da etkili bir savunma yapılması anlamına gelecektir. Boşanma davası nasıl açılır diye merak edenler açısından davanın açılması kadar davanın nasıl yürütüleceği de önemli bir husustur. Zira boşanma sonrası nafaka, velayet, mal paylaşımı ya da tazminat gibi konularda hak kaybı yaşanma olasılığı oldukça yüksektir. Boşanma davası açılabilmesi için birey, boşanma davası dilekçesi ile birlikte yetkili mahkemeye başvuru yapması gerekir. Boşanma davalarına bakan mahkemeler, Aile Mahkemeleri, Aile Mahkemesinin bulunmadığı yerlerde ise Asliye Hukuk Mahkemesidir. Boşanmak istiyorum diyen kişiler açısından davanın açılacağı yer ise eşleri ile birlikte son altı aydır ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesidir.

Eşe Beddua Etme Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Eşe beddua etme nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte açacakları davanın niteliği ve gerekli prosedürleri ne denli hızlı aynı zamanda doğru yerine getirmeleri ile belirlenecektir. Eşe beddua etme nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte eşleri ile boşanmanın tüm sonuçları üzerinde uzlaşmaları durumunda anlaşmalı boşanma gerçekleştirebilirler. Anlaşmalı boşanma yapmak isteyen bireyler,uzman bir boşanma avukatı ile dava sürecini yürütmeleri durumunda boşanma 10 gün ile 3 ay arasında değişen bir sürede sonuçlanmasını sağlayacaktır. Eşe beddua etme nedeniyle boşanma sürecinde eşlerin herhangi bir konuda uzlaşmamaları durumda ise boşanma davası çekişmeli olarak yürütülecek olup çekişmeli boşanma davaları uzman bir boşanma avukatı ile açılarak 10 ay ile 1 yıl arasında bir sürede sonuçlanmaktadır.