Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Çekişmeli boşanma kavramı eşlerden birisinin boşanmak istemesi ya da eşlerin ikisinin de boşanmak istemesi fakat boşanmanın velayet, mal paylaşımı, nafaka ya da tazminat gibi sonuçlarında hemfikir olamamaları durumunda açılacak olan boşanma davası türünü ifade eder. Anlaşmalı boşanmalardan daha farklı bir hukuki süreci gerektiren çekişmeli boşanma davalarında merak edilen hususlardan birisi de çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer sorusudur.

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Çekişmeli boşanmalar, davacının öne sürdüğü boşanma nedenini ispat etmesi adına bir takım araştırma ve ispat sürecini beraberinde getirmektedir. Bu da çekimeli boşanma davası ne kadar sürer diye merak eden kişilerin anlaşmalı boşanma davasına nazaran daha uzun bir sürede boşanmalarına neden olur. Çekişmeli boşanma davası ortalama olarak 4 ile 6 celse arasında sürer. Çekişmeli boşanma davasının süresi belirleyen temel faktörler vardır. Davanın açılacağı mahkemenin iş yoğunluğunun fazla olması durumunda celseler arasındaki süre fazla olacağından çekişmeli boşanma davası süresini uzatabilmektedir.

Çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer diyen kişiler için davanın sonuçlanma süresini etkileyen bir başka faktör ise, boşanma nedeni olmaktadır. Dava öne sürülecek olan boşanma sebebine göre dava da farklı sürelerde sonuçlanabilir. Örneğin hayata kast nedeniyle açılmış bir boşanma davasında, eşini öldürmeye teşebbüs eden kişinin aynı davranışı tekrar sergilemesinin önüne geçilecek tedbirler alınmakla birlikte dava hızlı bir şekilde sonuçlandırılabilir.

Çekişmeli boşanmalarda davanın süresi için belirleyici bir başka ve temel unsur da hukuki sürecin nasıl yürütüldüğüdür. Çekişmeli boşanma davası içerisinde bir çok hukuki işlem ve protosedür hızlı ve etkili bir şekilde yerine getirilmelidir. Tanık listesi sunulması,boşanma dilekçesi içerisinde istenilen talepler cevap dilekçesi, karşı dava, cevaba cevap dilekçesi, delil listesinin sunulması, polis araştırması, bilirkişi tayin edilmesi… gibi bir çok hukuki prosedür bu süreçte karşınıza çıkacaktır. Bunların doğru şekilde yerine gitirilmemesi davanın süresini uzatacak ve sizin maddi ve manevi hak kaybı ile karşılaşmanıza neden olacaktır. O yüzden çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer diye merak eden bireylerin mutlaka uzman bir avukat ile davalarını yürütmeleri önerilir.

Çekişmeli boşanma davası süre olarak yukarıda belirtilen faktörlere göre değişiklik gösterecektir. Ortalama olarak 4 ile 6 celse arasında sürecek olan bu davanın süre olarak minimum 1 yılı bulabileceğini belirtmekte fayda var. Doğru bir şekilde boşanma sürecinin yürütülmemiş olması durumunda ise çekişmeli boşanma dava süresi 3 4 yılı bulmakla birlikte olası bir boşanma davasının reddi durumunda, aynı nedenle yeniden dava açabilmek için 3 yıl beklenmesi gibi bir olumsuz durum da söz konusudur. Medeni kanuna göre boşanma davasının reddi söz konusu olduğunda aynı nedenle tekrar boşanma davası 3 yıl içerisinde açılamamaktadır. Örneğin şiddetli geçimsizlik nedeniyle boşanma davası açtığınızda davanız reddedilir ise 3 yıl beklemeniz gerekir.