Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası usul ve şekil yönünden farklı türlerde olabilmektedir. Eşlerin boşanma sürecinde her konuda uzlaşma sağlamaları onların açılacak boşanma davasını anlaşmalı olarak yürütmelerine olanak sağlar, eşlerin boşanmayı ilgilendiren her hangi bir konuda hem fikir olamamaları durumunda ise açılacak boşanma davası türü çekişmeli boşanma davası olmaktadır. Çekişmeli boşanma davası nasıl açılır diye merak eden bireylerin bu süreçte boşanma istemiyle eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yer mahkemesine başvurmaları gerekir. Eşlerin 6 aydan daha uzun bir süredir resmi ikamet adreslerinin farklı olması durumunda ise boşanma davası davalının ikamet adresinde açılır.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır

Çekişmeli boşanma davası nasıl açılır diyen kişilerin bu süreçte boşanma davası dilekçesi hazırlamaları gerekir. Boşanma davası dilekçesi, boşanma sürecinin iskeletini oluşturacaktır. O nedenle hukuka uygun şekilde hazırlanması şarttır. Boşanma dilekçesinin hukuki altyapısının olmaması açılacak olan boşanma davasının reddedilmesine neden olur. Boşanma davasının reddi durumunda bireyler 3 yıl içerisinde tekrar boşanma davası açamamaktadır. O nedenle çekişmeli boşanma davası nasıl açılır diyen kişilere bu süreçte boşanma avukatı tutmaları önerilir.

Çekişmeli boşanma davası sürecinde davanın açılacağı yetkili mahkemenin doğru belirlenmesi, boşanma davası belgelerinin hukuki altyapısının olması, boşanma davası cevap dilekçeleri, boşanma karşı dava açılması, tanık listesi belirtilmesi, duruşmada öne sürülen hukuki sebeplerin ispatı… gibi bir çok prosedürün etkili bir şekilde yerine getirilmesi gerekir.

Çekişmeli boşanma davası nasıl açılır diyen bireyler, bu süreçte boşanma davası açmak için eşleri ile son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine başvuru yapmaları gerekir. Eşler son altı aydır farklı yerlerde ikamet ediyorlarsa çekişmeli boşanma davasının açılacağı yer mahkemesi davalının bulunduğu yerdeki Aile Mahkemesi olmaktadır.

Çekişmeli boşanma davaları zor ve karmaşık bir boşanma sürecini ifade eder. Bu süreç içerisinde taraflar bir çok hukuki prosedürü yerine getirmelidirler. Açılacak çekişmeli boşanma davasının hukuki zeminde yürütülememesi durumunda dava reddedilir. O yüzden çekişmeli boşanma davası açacak kişilere bu konuda uzman bir boşanma avukatı tarafından hukuki destek almaları önerilmektedir. Diğer yandan boşanmanın en kısa sürede sonuçlandırılması ve boşanmadan doğacak hakların korunabilmesi adına da boşanma avukatları müvekkillerinin menfaatleri doğrultusunda hareket etmektedir.