Boşanma Davasının Reddi

Açılan boşanma davası içerisinde bireyler hukuki prosedürleri doğru bir şekilde yerine getirmek durumundadırlar. Boşanma için gerekli belgelerin yanlış hazırlanması, boşanma için yanlış boşanma nedeni öne sürülmesi, öne sürülecek boşanma nedeninin ispatının yapılmaması, medeni kanunda hükmedilen özel ve genel boşanma nedenleri dışında kalan bir sebeple boşanma davası açılmak istenmesi gibi bir çok durumda boşanma davası reddedilebilmektedir. Boşanma davasının reddi gibi bir durumla karşılaşıldığında davayı açan kişinin tekrar aynı boşanma nedeni ile boşanma davası açabilmesi için 3 yıl beklemesi gerekir. Özel boşanma nedenleri açılan boşanma davasının reddi söz konusu olduğunda yeniden dava açma daha kolay olabilmektedir. Fakat evlilik birliğinin temelden sarsılması, şiddetli geçimsizlik gibi durumlarda ise genel bir boşanma nedeni olması nedeniyle öne sürülecek boşanma sebebi Medeni Kanunun 166. maddesine dayandırılır. Bu durumlarda boşanma davasının reddi söz konusu olduğunda tekrar boşanma davası ancak farklı bir nedene dayandırılmalıdır.

Boşanma Davam Reddedilirse Tekrar Dava Açamaz Mıyım?

Genel algı boşanma davasının reddi durumunda 3 yıl beklemek gerektiği yönündedir. Fakat kanun aynı nedenle boşanma davası açılması için 3 yıl beklenmesi gerektiğine hükmeder. O yüzden boşanma davası reddedilen birey farklı bir boşanma sebebi ile boşanma davası tekrar açabilir. Boşanma davasının reddi sonrası yeniden açılacak boşanma davalarında bu defa sürecin doğru yürütlmesi gerekir. Boşanma süreci doğru bir şekilde yürütülüp, süreç içerisinde yapılması gereken prosedürler etkili şekilde yerine getirildiğinde istenilen boşanma gerçekleşecektir. Bu noktada bireylere uzman bir boşanma avukatı tarafından destek almaları önerilir. Boşanma avukatı boşanma isteğinin yerine getirilmesi dışında, açılacak boşanma davasının en kısa sürede sonuçlandırılması ve boşanmadan doğacak olan hakların korunmasını sağlayabilmektedir.

Boşanma davasının, boşanma ile sonuçlandırılması kadar, boşanmadan doğacak olan yasal haklar, örneğin çocuğun velayeti, mal paylaşımının yapılması, tazminat ve nafaka gibi hususlarda hak kaybı yaşanmaması da önem arz eder. O yüzden gerek boşanmanın en kısa sürede gerçekleştirilmesi gerekse de boşanma sonrası hak kaybı yaşanmaması adına boşanma avukatı tutulması yeni açılacak davanın avantajlı bir şekilde neticelendirilmesi adına mutlak fayda sağlar.

Boşanma Davası Reddedilirse Ne Kadar Beklenmesi Gerekir?

Boşanma davasının reddi sonrası aynı nedenle boşanma davası açmak için 3 yıl beklemek zorunludur. Fakat farklı bir boşanma nedeni sahibi olan kişiler bu 3 yıllık süreyi beklemeden diledikleri zaman boşanma davası açabilirler. Boşanma davasının reddi sonrası farklı bir nedenle boşanma davası açılması için beklenmesi gereken bir süre olmadığından dolayı istenilen her an boşanma davası açılabilir.

Boşanma Davasının Reddi 2015