Boşanma Davasını Hangi Taraf Açmalıdır?

Boşanma kavramı evliliğin sonlandırılmasıdır. Evlilik ancak tarafların haklı boşanma sebeplerine sahip olmaları sonucu açılacak boşanma davası ile mümkündür. Türk Medeni Kanunu hangi hallerde boşanma gerçekleştirilebileceğini belirtmektedir ve boşanma sebebine sahip birey bu taleple dava açabilir. Boşanma sürecinde bireylerin merak ettiği konulardan birisi de boşanma davasını kimin açacağıdır. Fakat boşanma davasını hangi taraf açmalıdır diye merak eden kişiler açısından hukuki anlamda davayı kimin açtığının bir önemi bulunmamaktadır. Boşanma davalarında esas üzerinde durulması gereken ortada hukuki bir sebebin olup olmadığıdır.

Boşanma Davasını Hangi Taraf Açmalıdır – Hukuki Sebep

Boşanma davalarında toplum algısına yanlış kazınmış ya da yanlış öğrenilmiş konular vardır. “boşanma davasını önce açan daha avantajlıdır” ya da “boşanma davasını karşı tarafın açması daha iyidir” gibi hususlar halk arasında yanlış bilinen konulardır. Boşanma davalarında davanın sonucunu belirleyen asıl unsur dava için öne sürülecek olan hukuki sebeptir. Yani haklı bir neden olmaksızın boşanma davası açılması davanın reddedilmesine neden olabileceği gibi karşı tarafın açacağı boşanma davasına karşılık, karşı dava da açılabilmektedir. Fakat burada belirleyici olan açılacak boşanma davasında öne sürülen boşanma sebebinin Medeni Kanun içerisinde hükmedilen nedenler arasında yer alması ve bunun mahkemede ispatıdır.

Boşanma davasını hangi taraf açmalıdır diyen bireyin boşanmayı getirecek nedenlere sahip olması durumunda davayı önce ya da sonra açmasının hukuki anlamda bir önemi yoktur. Bilinmesi gerekir ki boşanma davaları için yerine getirilmesi gereken prosedürler bulunur ve hukuki altyapının doğru şekilde oturtulması gerekmektedir. Örneğin aldatma nedeniyle boşanma davası açacak kişinin boşanma davasını aldatma olayını öğrenmenin ardından 6 ay içerisinde açması gerekir. Aldatma olayının üzerinden 5 yıl geçmiş olması durumunda ise boşanma davası aldatma nedeniyle açılamaz. Bu gibi durumlar her boşanma davası nedeni için farklılık göstermektedir. O yüzden boşanma davasını hangi taraf açmalıdır diye merak eden kişinin boşanmak için öne süreceği hukuki sebep önemlidir.

Boşanma süreci zor bir süreçtir ve bu süreçte bireylerin açılacak boşanma davasını doğru şekilde yürütmeleri gerekir. Aksi durumda açılacak boşanma davası geç sonuçlanabileceği gibi boşanma davasının reddi de ortaya çıkabilmektedir. Boşanma davasının reddi durumunda aynı gerekçe ile 3 yıl içerisinde tekrar boşanma davası açılamaz.

Boşanma Davasını Hangi Taraf Açmalıdır 2015