Boşanma Davasında Avukat Tutmak Zorunlu Mu

Boşanma davası açacak kişiler açısından merak edilen konulardan birisi de bu süreçte boşanma avukatı tutulmasının zorunlu olup olmadığıdır. Boşanma davaları da dahil olmak üzere bireylerin açacakları hiç bir dava için avukat tutma zorunlulukları yoktur. Fakat boşanma süreç olarak zor bir süreç olmakta ve bireyleri gerke maddi gerekse de manevi olarak oldukça yıpratabilmektedir. O nedenle boşanma davası açmak istiyorum diyen bireyler açısında boşanma davasının en kısa sürede sonuçlandırılması ve boşanmaya ilişkin yasal haklarının korunması önemlidir. Bu noktada boşanma avukatı tutmak bireylere mutlak fayda sağlamaktadır.

Boşanma Davasında Avukat Tutmak Zorunlu Mu

Boşanma davasında avukat tutmak zorunlu mu diyen kişilerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları açılacak olan boşanma davası için gerekli hukuki prosedürleri hızlı ve kolay bir şekilde yerine getirmelerine olanak sağlamakla birlikte, boşanma davalarında sıklıkla yaşanılan hak kayıplarının da önüne geçebilmektedir.

Boşanma Davasında Avukat Tutmak Zorunlu Mu

Boşanma davalarında taraflar, çocuğun velayetinin alınması, maddi manevi tazminat talepleri, nafaka talepleri, mal paylaşımı gibi konularda hak kaybı yaşayabilmektedirler. Boşanmaya ilişkin bu konularda hak kaybı yaşanmasının önüne geçilebilmesi adına tutulacak boşanma avukatı bireylerin ihtiyacı olan hukuki desteğin sağlanması adına önemlidir. Bu nedenle her ne kadar boşanma davasına avukat tutulması zorunlu olmasa bile boşanma avukatı tutulması önerilmektedir.

Boşanma davası süreci içerisinde uzman bir boşanma avukatı tarafından destek almak için iletişim sayfamızda yer alan formu doldurabilirsiniz.