Boşanma Davası Ücreti

Boşanma davası ücreti boşanma sürecinde olan ve boşanma davası açacak kişilerin sıklıkla merak ettiği konulardan bir tanesidir. Boşanmanın maliyeti hakkında bilinmesi gereken, boşanma sürecinin nasıl yürütüleceğine göre boşanma davası ücreti de değişmektedir. Açılacak boşanma davası türü, boşanma davası için avukat tutulması gibi unsurlar boşanma davası maliyetini belirleyecektir. Boşanma davası ücreti ne kadar tutar, boşanma davası maliyeti ne kadardır, boşanma davası masrafları ne kadar tutar gibi soruların cevapları, sürecin nasıl yürütüldüğü ile doğrudan ilintilidir.  Bireyler bu süreci anlaşmalı boşanma veya çekişmeli boşanma şeklinde yürütebilirler. Bunun dışında boşanma avukatı tutabilecekleri gibi boşanma avukatı tutmadan da boşanma davası açılabilmektedir.

Boşanma Davası Türüne Göre Boşanma Davası Ücreti

Tarafların boşanmaya ilişkin ortak bir irade sergilemesi ve anlaşmalı boşanma şartlarını yerine getirmesi durumunda açılacak olan boşanma davası türü anlaşmalı boşanma olarak adlandırılır. Anlaşmalı boşanma tarafların en kısa sürede ve kolay bir şekilde boşanmalarına olanak sağlar. Öyle ki avukat tutularak açılacak anlaşmalı boşanma davası tek celsede sonuçlandırılabilmektedir. Bu da ortalama olarak 1 hafta ile 2 ay arasında bir zamana tekabül etmektedir.

Eşlerin boşanma konusunda uzlaşma içerisinde olmamaları ya da boşanmanın hukuki sonuçlarında anlaşamamaları durumunda açılacak boşanma davası türü çekişmeli boşanma davasıdır. Çekişmeli boşanma davası anlaşmalı boşanma davasına göre daha uzun sürede sonuçlanmaktadır. Bu da davanın iş yükünün daha fazla olması anlamına gelmektedir. Örneğin boşanmaya ilişkin hukuki sebebin ispatı, bilirkişi raporları, tespitlerin yapılabilmesi için argüman sunulması… gibi bir çok unsur boşanma davası ücretini değiştirmektedir.

Boşanma Avukatı Tutulması Durumunda Boşanma Davası Ücreti

Boşanma davası ücreti içerisinde dava giderleri ve mahkeme masrafları dışında bireylerin avukat tutmaları durumunda ödeyecekleri boşanma avukatı vekalet ücreti de yer alır. Boşanma davası ücreti içerisinde önemli bir yere sahip olacak olan avukat masrafları, bireylere külfet olarak görünmemelidir. Boşanma sürecinde çocuğun velayeti, evlilik içerisinde alınan malların paylaşımı, tazminat, nafaka gibi bir çok hususta hak kaybı yaşanmaması için boşanma avukatı tutulması önemlidir. Boşanma avukatı müvekkilinin en kolay şekilde boşanma gerçekleştirmesi yanı sıra boşanmadan doğacak haklarını da korumaktadır. O yüzden boşanma avukatı tutulması önerilir. Boşanma davası ücreti içerisinde boşanma avukatı ücreti de hesaplanmalıdır.