Boşanma Davası Nerede Açılır?

Boşanmak istiyorum diyen kişilerin bu süreçte hukuki açıdan açacakları boşanma davasında yetkili görevli mahkemeler, Aile Mahkemeleridir. İkamet edilen yerde Aile Mahkemesinin bulunmaması durumunda ise boşanma davası Asliye Hukuk Mahkemesinde açılabilir. Boşanma davası nerede açılır diye merak eden kişilerin boşanma davasını açmaları gereken yetkili mahkeme ise, eşlerin son altı ay içerisinde birlikte yaşadıkları yerde bulunan Aile Mahkemesidir. Fakat eşlerin altı aydan daha uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet ettiği durumlarda boşanma davası açılacak yetkili mahkeme davalının ikamet adresinde bulunan Aile Mahkemesi, Aile Mahkemesi yok ise Asliye Hukuk Mahkemesidir.

Boşanma Davası Nerede Açılır?

Boşanma davası nerede açılır diyen kişilerin bu süreçte üzerinde durmaları gereken konuların başında boşanma davasının nasıl yürütüleceği yer almalıdır. Zira boşanma hukuki anlamda uzun ve zor bir süreç olmaktadır. En kısa sürede evlilik birliğinin bitirilmesi düşünülüyorsa tarafların uzlaşma yoluna gitmeleri önerilir. Boşanmayı ilgilendiren her konuda eşlerin uzlaşma sağlamaları ve Medeni Kanun içerisinde belirlenen anlaşmalı boşanma şartları yerine getirilmesi durumunda eşler anlaşmalı boşanma gerçekleştirebilmekte ve en kısa süre içerisinde evliliği noktalayabilmektedirler.

Boşanma sürecinin yürütülme şekli dava süresi ile birlikte dava sonucunu da direk olarak etkiler. Boşanma davası nerede açılır diyen kişinin bu süreçte yasal haklarını koruması açısından gerekli prosedürleri doğru işletmesi önemlidir. Boşanma davaları incelendiğinde tarafların, varsa çocuğun velayeti, evlilik içerisinde alınan malların paylaşımı, boşanma tazminatı talepleri, nafaka talepleri gibi konularda sıklıkla hak kaybı yaşadığı görülmektedir. Bu hususta bireylerin deneyimli bir boşanma avukatı tarafından alacakları hukuki destek onların hak kaybı yaşamalarını engelleyecektir.

Boşanma davası nerede açılır sorusunu yönelten kişilerin boşanma sürecini yürütme açısından avukat tutmaları zorunlu değildir lakin ülkemizdeki boşanma davası süreleri ve yaşanması muhtemel hak kayıpları düşünüldüğünde boşanma avukatı tutmak onlara avantaj sağlayacaktır.

Boşanma sürecinde her iki taraf da gerek sosyal gerekse de psikolojik açıdan olumsuzluklarla karşılaşabilmektedir. O yüzden en kısa sürede boşanmanın gerçekleştirilmesi, bu süreç içerisinde daha az yıpranılması anlamına gelecektir.