Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Boşanma hukuki açıdan zor ve karmaşık bir süreçtir. Bu süreç içerisinde izlenecek yol boşanma davası süresini direk olarak etkileyecektir. Boşanma davası ne kadar sürer diye merak eden bireyler açısından boşanma davası süresini direk olarak etkileyecek unsurlar vardır. Açılacak olan boşanma davasının niteliği, boşanma sürecinde uzman bir boşanma avukatı tarafından alınacak hukuki yardım, boşanma davası açılacak yetkili mahkemenin iş yoğunluğu gibi unsurlar boşanma davası ne kadar sürer diyen bireyler açısında boşanma davası süresini etkileyen unsurlar olmaktadır.

Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Açılacak olan boşanma davası şekil ve usul yönünden Anlaşmalı boşanma davası ya da Çekişmeli boşanma davası olabilmektedir. Anlaşmalı boşanma davası eşlerin boşanma sürecinde her konuda hemfikir olmaları sonucu açılacak olan boşanma davası türüdür. Çekişmeli boşanma davası ise eşlerin bu süreçte çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka ya da tazminat gibi hususlarında uzlaşma sağlayamamaları sonucu açılacak olan boşanma davası türüdür. Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer diye merak eden kişiler açısından bu sürecin uzman bir boşanma avukatı ile yürütülmesi durumunda 1 ile 3 ay arasında ve tek celsede sonuçlandırılabilmektedir. Çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer diye merak eden kişiler açısından ise çekişmeli boşanma davaları celse sayısı olarak daha fazla sürmektedir. Boşanmayı getiren olayların tespiti, araştırılması, bilgi edinilmesi, tanık beyanları, ispata ilişkin argümanların incelenmesi… gibi bir çok unsur çekişmeli boşanma davası süresini uzatmaktadır.

Boşanma davalarında gerek anlaşmalı boşanma olsun gerekse de çekişmeli boşanma olsun bireylerin en kısa süre içerisinde boşanmayı gerçekleştirmek istemeleri durumunda hukuki süreci hızlı ve etkili bir şekilde yerine getirmek gereklidir.

Boşanma davası ne kadar sürer diyen kişiler bu süreç içerisinde yetkili mahkemeyi doğru belirleme, boşanma davası için gerekli belgeleri hukuka uygun şekilde hazırlama, boşanmanın hukuki sebeplerini ortaya koyabilme, boşanma davası içerisinde öe süürlecek boşanma sebeplerini ispat etme, tanık bildirme, bilir kişi raporu isteme, argüman sunma, cevap dilekçesi yazma… gibi birçok prosedürü yerine getirmekle yükümlüdürler. Bu sürecin nasıl yürütüldüğü de boşanma davası süresini etkilemektedir.
Boşanma davası ne kadar sürer diye merak edenler açısından boşanma davasının açılacağı yetkili mahkemenin iş yoğunluğu da boşanma davası süresini etkiler. Örneğin iş yoğunluğu fazla olan bir mahkemenin dava günü vereceği tarihler de daha uzun olacaktır.