Boşanma Davası Nasıl Açarım

Boşanma eşler arasındaki evlilik birliğinin hukuki çerçevede sonlandırılması kavramıdır. Bu süreçte merak edilen konuların başında boşanma davasının nasıl açılacağı yer alır. Boşanma davası nasıl açarım diyen kişi açısından bu süreçte davanın açılacağı yetkili mahkeme eşlerin son altı ay içerisinde birlikte yaşadıkları yer mahkemesidir. Eşlerin altı aydan uzun bir süredir farklı yerlerde ikamet etmeleri durumunda ise boşanma davası nasıl açarım diyen kişi davayı davalının ikamet adresinde açabilir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açarım

Anlaşmalı boşanma kavramı eşlerin boşanmanın hukuki sonuçlarının tümünde uzlaşma içerisinde olmaları durumunda açılacak boşanma davası türüdür. Eşler açısından uzlaşma içerisinde olunacak hukuki sonuçlar velayet, mal paylaşımı, nakafa, tazminat gibi konular olmaktadır. Anlaşmalı boşanma davası nasıl açarım diyen kişinin davayı açabilmesi için 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu içerisinde belirlenmiş olan “anlaşmalı boşanma şartları” yerine getirilmiş olmalıdır. Buna göre

• Taraflar en az 1 yıl evli kalmış olmalıdır.
  • Taraflar hukuki sonuçlar üzerinde hem fikir olduklarını imzalanacak olan anlaşmalı boşanma prtokolü ile beyan etmelidir.
  • Taraflar açılacak anlaşmalı boşanma davasında duruşmalara katılmalıdır.

Yukarıda saydığımız 3 şartın yerine getirilmesi ile birlikte anlaşmalı boşanma gerçekleştirilebilir.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açarım

Çekişmeli boşanma davası; eşlerden birisinin boşanmak istememesi, iki eşin de boşanma yönünde irade sergilemesi fakat hukuki sonuçlar üzerinde anlaşamaması durumlarında ortaya çıkar. Çekişmeli boşanma davası nasıl açarım diyen birey boşanma davası dilekçesi ile birlikte yetkili Aile Mahkemesine dava açabilmektedir. Çekişmeli boşanma davaları anlaşmalı boşanma davaları ile kıyaslandığı zaman daha uzun vadede sonuçlanmakta ve velayet, mal paylaşımı, nafaka, tazminat gibi hususlarda sıklıkla hak kaybı yaşanabilmektedir. O yüzden çekişmeli boşanma davası nasıl açarım diyen kişinin davayı açması kadar, davayı yürütme şekli de önemli bir husustur. Bu noktada gerek boşanmanın en kısa sürede sonuçlanması gerekse de boşanmadan doğacak olan yasal hakların korunabilmesi adına tutulacak boşanma avukatı mutlak fayda sağlayacaktır.

Boşanma davası açmak isteyen kişiler için davanın nasıl açılacağı kadar bu sürecin nasıl yürütüleceği de önemli bir husustur. Zira boşanma davası süreleri ve süreç sonunda yaşanacak hak kayıpları düşünüldüğünde bireylerin hukuki bilgi ve deneyime ihtiyaçları ortaya çıkmaktadır.