Boşanma Avukatı Tutmak Zorunlu Mudur?

Boşanma davalarında merak edilen sorulardan birisi de boşanma avukatı tutmak zorunlu mudur? olmaktadır. Boşanma avukatı tutmak zorunlu mudur diye merak eden kişiler açısından boşanma davaları da dahil olmak üzere hiç bir dava türü için avukat tutulması zorunlu olmamaktadır. Fakat boşanma davası açacak kişilerin bu davayı hukuki temellere dayandırmaları bilgi ve deneyim gerektiren bir konudur. Zira boşanma avukatı tutmak zorunlu mudur diyen kişilerin açacakları boşanma davasını hukuki temellere oturtamamaları durumunda açılacak boşanma davası reddedilecektir.

Boşanma Avukatı Tutmak Zorunlu Mudur

Diğer yandan boşanma davası süreleri ve boşanma sonrası yaşanılan hak kayıpları da göz önüne alınmalıdır. Boşanma davası yıllarca sürebilen bir dava türü olup bireylerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları onların en kısa süre içerisinde boşanabilmelerine olanak sağlar. Boşanma sonrası yaşanabilecek hak kayıpları açısından çocukların velayet, evlilik sonrası alınan malların paylaşımı, nafaka ve tazminat talepleri gibi bir çok konuda hak kaybı yaşanması olasılığı vardır ve bireyler böylesi bir durum ile karşılaşmamak adına boşanma avukatı tutmalıdırlar. Her ne kadar boşanma avukatı tutmak zorunlu olmasa bile boşanma avukatı tutmak boşanma arefesindeki kişilere mutlak fayda sağlayacaktır.

Boşanma avukatı tutmadan boşanma davasını yürütemez miyim diyen kişiler açısından boşanma davasının zorluğunun yanı sıra boşanmanın reddi durumunda tekrar 3 yıl içerisinde boşanma davası açamayacakları da hatırlatılır.

Boşanma Avukatlarına Ücretsiz Soru Sormak İçin Formu Doldurunuz.