Boşanma Avukatı Tutmak Zorunlu Mu?

Boşanma Avukatı Tutmak Zorunlu Mu diyen kişiler açısından boşanma davalarında avukat tutulması zorunlu değildir. Fakat boşanma avukatı, açılacak olan boşanma davasının en kısa sürede sonuçlandırılmasını sağlamanın yanı sıra, boşanma davası sonucu velayet, mal paylaşımı, nafaka ya da velayet gibi konularda hak kaybı yaşanmasının önüne geçecektir. Boşanma zor bir süreçtir ve bu süreç içerisinde bireyler gerek psikolojik gerekse de sosyal açıdan zorlanabilmektedir. O nedenle boşanma davasının en kısa sürede sonuçlanması önemlidir. Boşanma avukatı tutulması zorunlu olmasa bile hukuki bilgi ve deneyim açısından bireylerin gerekli prosedürleri doğru işletebilmesine yardımcı olmaktadır. Boşanma davalarında hukuki prosedürlerin etkili işletilmesi boşanma davası süresini etkilemektedir.

Diğer yandan boşanma davalarında boşanma avukatı yaşanabilecek hak kayıplarının önüne geçilmesi adına önemlidir. O nedenle Boşanma Avukatı Tutmak Zorunlu Mu diyen kişilerin boşanma avukatı tutmaları zorunlu olmasa bile önerilmektedir. Boşanma avukatı tutmadan da boşanma davası görülecektir. Fakat süreç içerisindeki prosedürlerin etkili bir şekilde yürütülememesi durumunda açılacak boşanma davası yıllarca sürebileceği gibi boşanma davasının hukuki alt yapısının oluşturulamaması durumunda açılacak olan boşanma davasının reddi de söz konusu olabilmektedir. Bilindiği gibi boşanma davalarının  reddi durumunda bireyler aynı nedenle 3 yıl içerisinde tekrar boşanma davası açamamaktadırlar. Bu gibi bir durumlar karşılaşılmaması adına “Boşanma Avukatı Tutmak Zorunlu Mu” diyen kişilere boşanma avukatı tutmaları önerilmektedir.

Boşanma Avukatları İle İletişime Geçmek İçin Lütfen Formu Doldurunuz.