Boşanma Avukatı Tutmadan da Boşanılabilir mi?

Boşanma davaları da dahil olmak üzere hiç bir dava türü için bireylerin avukat tutma zorunlulukları yoktur. Fakat boşanma zor bir süreçtir ve bu süreçte bireyler gerek sosyal gerekse de psikolojik açıdan oldukça yıpranmaktadır. O yüzden boşanmanın en kısa sürede sonuçlandırılması süreçten en az yıpranma ile kurtulunması anlamına gelmektedir. Bu noktada boşanma avukatı tutmak bireylere hukuki prosedürleri hızlı bir şekilde yerine getirme olanağı sunmaktadır. Diğer yandan boşanma avukatı müvekkillinin yasal haklarını korumak adına mutlak fayda sağlar.

Boşanma davası süreci içerisinde taraflar çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka ya da tazminat gibi hususlarda sıklıkla hak kaybı yaşayabilmektedir. Boşanma avukatı tutulması durumunda bu tür hak kayıpları yaşanmasının önüne geçilebilir. Her ne kadar boşanma avukatı tutmak zorunlu olmasa bile tutulacak olan boşanma avukatı sizin boşanmadan beklentilerinizi talep ve arzularınızı yerine getirebilecektir.

Boşanma davalarında boşanmanın istenilen şekilde gerçekleşebilmesi için sürecin doğru yürütülmesi gerekir. Bireyler, boşanma davası açılacak yetkili mahkemeyi doğru belirleme, boşanma davasında öne sürülebilecek boşanma nedenini doğru seçme, boşanma nedenini mahkemede ispat etme,boşanmadan kaynaklanacak hak ve taleplerini belirlerken ölçülü olma, süreç içerisindeki bürokratik işlemleri hukuka uygun bir şekilde yerine getirme gibi durumlar ile karşı karşıya gelmektedirler. Bu noktada boşanma avukatı tutulması müvekkillerine avantaj sağlamaktadır.

Boşanma avukatı tutmanın bir diğer avantajı ise ülkemizdeki boşanma davası süreleri olmaktadır. Boşanma davaları yıllarca sürebildiği gibi dava sonunda boşanma kararı alınması da hukuki altyapının oturtulması ile mümkündür. Zira boşanma davalarında ret kararı alınması durumunda bireyler 3 yıl boyunca tekrar boşanma davası açmak istemeleri durumunda aynı nedenle boşanma davası açamamaktadırlar.