Aşağılama Nedeniyle Boşanma

Boşanma davası açacak kişiler açısından hangi durumların haklı boşanma nedenleri arasında yer aldığı 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu içerisinde ifade edilmektedir. Buna göre kanun boşanma nedenlerini özel boşanma nedenleri ve genel boşanma nedenleri olarak birbirinden ayırmaktadır. Eşi aşağılama, eşi küçük görme, eşini hor görme gibi davranışlar, pek kötü davrnaış kapsamında değerlendirilebileceği gibi evlilik birliğinin temelinden sarsılması nedeniyle boşanma kapsamında da değerlendirilebilmektedir. Eşi tarafından aşağılanan kişi bu hususta boşanma davası açarak mevcut evliliğini yasal olarak sonlandırabilir.

Aşağılama Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Eşi aşağılama nedeniyle boşanma davası açmak isteyen kişilerin davayı açmaları gereken görevli mahkeme, Aile Mahkemesidir. Boşanma davalarına bakan mahkemeler Aile Mahkemeleri olsa da kimi yerlerde Aile Mahkemesinin bulunmaması nedeniyle boşanma davası Asliye Hukuk Mahkemesinde açılabilir. Eşi aşağılama nedeniyle boşanma davası açarken bireyler gerekli belgeler ile birlikte yetkili Aile Mahkemesine başvuru yapabilirler. Burada hangi mahkemenin yetkili olduğu doğru saptanmaldıır. Aksi durumda eşi aşağılama nedeniyle açılacak boşanma davasında yetkisizlik kararı çıkacaktır.

Aşağılama Nedeniyle Boşanma Dilekçesi Nasıl Hazırlanır?

Aşağılama nedeniyle boşanma dilekçesi hazırlarken bireyler boşanma dilekçesi içerisinde boşanmayı getiren olayları ve hukuki gerekçeye belirtmelidirler. Aşağılama nedeniyle boşanma dilekçesinde boşanma nedeni olarak öne sürülecek hukuki sebep pek kötü davranış ya da evlilik birliğinin temelinden sarsılması olabilir. Medeni kanun evlilik birliğinin temelinden sarsıldığı ve ortak yaşam kurulmasının taraflardan beklenmediği durumlarda boşanma davası açılabileceğine hükmeder. Bu noktada aşağılama nedeniyle boşanma davası açacak olan kişiler de boşanma dilekçesi içerisinde Medeni Kanunun 166. Maddesini hukuki gerekçe olarak öne sürebilirler. Boşanma dilekçesi içerisinde boşanmayı getiren aşağılama davranışının izahı yapılarak varsa bu davranışın ispatına ilişkin tanıklar veya farklı bir ispat aracı olduğuna değinilmelidir. Diğer yandan boşanma sonrası istek ve talepler, boşanma dilekçesi içerisinde beyan edilir. Örneğin çocuğun kimde kalacağı, boşanma sonrası nafaka yada tazminat talebinin olup olmadığı, boşanmada mal paylaşımı ile ilgili talepler aşağılama nedeniyle boşanma dilekçesi içerisinde açıkça ifade edilmelidir.

Aşağılama Nedeniyle Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Aşağılama nedeniyle boşanma davalarında süreyi belirleyen iki temel faktör vardır. Bunlardan ilki açılacak olan boşanma davasının türüdür. Bu süreçte taraflar boşanmanın tüm koşullarında uzlaşarak anlaşmalı boşanma yoluna gidebilirler. Tarafların herhangi bir konuda uzlaşamadığı durumlarda ise açılacak boşanma davası çekişmeli olarak yürütülecektir. Anlaşmalı boşanma davası, çekişmeli boşanma davası ile kıyaslandığında daha kısa sürmektedir. Aşağılanma nedeniyle boşanma davası açacak kişiler açısından davanın süresini belirleyen ikinci temel faktör ise boşanma sürecinin uzman bir boşanma avukatı ile yürütülmesidir. Boşanma avukatı gerekli hukuki işlemlerin doğru bir şekilde yerine getirilmesini sağlayarak boşanma davasının mümkün olan en kısa sürede sonuçlandırılmasını sağlayabilmektedir. Boşanma avukatı tutularak açılacak boşanma davalarında anlaşmalı boşanma davası 10 gün ile 2 ay arasında bir sürede sonuçlandırılabilirken çekişmeli boşanma davaları ise ortalma 1 yıl içerisinde sonuçlandırılabilmektedir.