Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma davaları ile ilgili olarak merak edilen konulardan bir tanesi “ anlaşmalı boşanma ne kadar sürer” konusudur. Eşlerin anlaşmalı olarak boşanmak istemeleri durumunda açılacak olan anlaşmalı boşanma davasının süresi ile ilgili olarak boşanma sürecinin nasıl yürütüldüğü anlaşmalı boşanma ne kadar sürer sorusunun yanıtıdır.

Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer?

Anlaşmalı boşanma sürecinde öncelikli hedef açılacak boşanma davasının hukuki altyapısının doğru bir şekilde kurulması olmalıdır. Bu noktada anlaşmalı boşanma davası dilekçesi hazırlanması, anlaşmalı boşanma davasının nerede açılacağı, hangi mahkemenin anlaşmalı boşanma davası için yetkili olacağı, anlaşmalı boşanma protokolünün nasıl hazırlanacağı… gibi bir çok husus anlaşmalı boşanma süresini direk olarak etkilemektedir.

Anlaşmalı boşanma ne kadar sürer diyen bireyler için davanın açılacağı yetkili mahkemenin iş yükü de boşanma davasında duruşma günü alma ve davanın sonuçlanma süresi açısından önemlidir. Anlaşmalı boşanma davalarında yetkili aile mahkemesinin iş yükünün fazla olması durumunda duruşma günü daha uzak bir tarihe verilecekken, aile mahkemesinin iş yükünün hafif olması durumunda duruşma günü daha erkene alınabilecektir. Bu da anlaşmalı boşanmanın en kısa süre içerisinde sonuçlanmasına katkı sağlar.

Anlaşmalı Boşanma Süresi Nasıl Kısaltılır?

Anlaşmalı boşanmalarda tarafların hukuki prosedürü hızlı bir şekilde yeirne getirebilmeleri için hukuki bilgi ve deneyime ihtiyaçları vardır. Bilinmelidir ki prosedürlerin takip edilmemesi ve atılacak adımların doğru olmaması durumunda anlaşmalı boşanma davası süre olarak 6 7 ayı bulabileceği gibi anlaşmalı boşanma davası çekişmeli boşanma davasına dönebilmekte hatta anlaşmalı boşanma davasının reddi de söz konusu olabilmektedir. Anlaşmalı boşanma davasının çekişmeliye dönmesi durumunda ise dava bir yıldan daha uzun sürmekle birlikte ortalama 2 3 yılı bulabilmektedir. Peki anlaşmalı boşanma süresini nasıl kısaltabiliriz? Anlaşmalı boşanma davalarında süreyi kısaltmanın en kolay yolu boşanma sürecini uzman bir anlaşmalı boşanma avukatı ile boşanma davası açılmasıdır.

Anlaşmalı boşanma ne kadar sürer diyen bireylerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları zorunlu olmasa da boşanmanın maddi ve manevi sonuçlarında hak kaybı yaşamamak adına boşanma avukatları ile davayı açmaları onlara mutlak avantaj sağlar.