Anlaşmalı Boşanma İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Anlaşmalı boşanma davası açarak kısa sürede boşanmak isteyen çiftler açısından anlaşmalı boşanma için gerekli belgeler hukuki altyapıya uygun olarak hazırlanmalıdır. Anlaşmalı boşanma davalarında gerekli belgeler, boşanma sürecini doğrudan etkileyeceği için bu belgelerin usulüne uygun bir şekilde hazırlanması tarafların süreç içerisinde sıkıntılar yaşamasının önüne geçecektir.

Anlaşmalı Boşanma Dilekçesi

Anlaşmalı boşanma için gerekli belgeler içerisinde ilki davanın açılabilmesi için gerekli olan anlaşmalı boşanma dilekçesidir. Anlaşmalı boşanma dilekçesi içerisinde, davayı açacak olan kişi boşanmaya neden olan olaylar zincirini hukuki boyutta ele almalıdır. Medeni Kanun Hangi durumlarda boşanma davası açılabileceğini ifade etmiştir. Anlaşmalı boşanma dilekçesi içerisinde boşanmanın hukuki sebepleri ortaya koymakla birlikte, boşanmayı getiren olaylar üzerinde ayrıntılı bilgiler verilmelidir. Anlaşmalı boşanma dilekçesi açılacak davanın iskeletini oluşturmaktadır. Davanın nasıl şekilleneceğini de anlaşmalı boşanma dilekçesi belirler.

Her evlilik içerisinde kendisine has durum ve davranışları barındırır. O yüzden bireyler anlaşmalı boşanma dilekçesi örneği adı altında kalıp olarak yazılmış ve hukuki olarak bir geçerliliği olmayan boşanma dilekçelerinden uzak durmalıdır. Zira boşanmayı getiren olayların izahı her boşanma davasında aynı olmamaktadır. O nedenle anlaşmalı boşanma dilekçesi bireye yarardan çok zarar getirecektir.

Anlaşmalı Boşanma Protokolü (sözleşmesi)

Anlaşmalı boşanma için gerekli belgeler içerisinde bir diğer önemli belge ise anlaşmalı boşanma protokolüdür. Anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde taraflar boşanmanın hukuki sonuçları üzerinde uzlaşdıklarını beyan ederek imzalarlar. Anlaşmalı boşanma protokolünde varsa çocuğun velayetinin kimde olacağı, boşanma sonrası iştirak nafakası, yoksulluk nafakası gibi nafaka türleri ödenip ödenmeyeceği, boşanma konusunda maddi veya manevi tazminat ödenip ödenmeyeceği, evlilik içerisinde edinilen mallara ilişkin nasıl bir paylaşımın yapılacağı gibi bir çok konu detaylı bir şekilde açıklığa kavuşturulmalıdır.

Anlaşmalı Boşanma İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?

Anlaşmalı boşanma için gerekli belgeler içerisinde bireyler açısından en karmaşık olanı da anlaşmalı boşanma protokoldür. Anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanırken mutlaka uzman bir boşanma avukatı tarafından destek alınmalıdır. Aksi durumda bireyler açısından bu sözleşmenin bağlayıcı olması, ileride yaşanabilecek hak kayıplarının telafisinin olmamasına neden olabilir. Örneğin aile içi şiddet nedeniyle boşanma davası açacak kişi kişilik haklarının saldırıya uğramasını gerekçe göstererek açacağı tazminat davasından, anlaşamlı boşanma protokolünde bulunan bir madde sebebiyle mahrum kalabilir. Bu tür durumların yaşanmaması adına bir avukat huzurunda hazırlanacak boşanma protokolü tarafların hak kaybını önleyecektir.
Anlaşmalı boşanma protokolü boşanma davası açılırken dilekçeye ek olarak sunulabileceği gibi boşanma davası sürerken duruşma öncesi de sunulabilmektedir.

Anlaşmalı boşanma için gerekli belgeler hazırlanırken bireyler kendileri de bu belgeleri hazırlayabilirler fakat. Süreci sekteye uğratacak bir çok husus konusunda gerekli önlemlerin alınabilmesi için hukuki bilgi ve deneyim şarttır. O yüzden anlaşmalı boşanma için gerekli belgeler için mutlaka bir boşanma avukatına danışmak gerekir.

Anlaşmalı boşanma için gerekli belgeler arasında boşanma davasının niteliğine göre farklı belgeler de sunulabilmektedir. Örneğin darp nedeniyle açılacak anlaşmalı boşanma davasında davayı açacak olan kişi bu duruma ilişkin hastane raporu, karakola yapılmış şikayete ilişkin belge gibi farklı argümanları da sunabilmektedir.