Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır Maliyeti Nedir?

Evlilik birliğinin yasal olarak sonlandırılması adına bireylerin boşanma davası açmaları zorunludur. Boşanma davası açılmaksızın evliliğin bitirilmesi mümkün değildir. Bu süreçte bireylerin en kısa süre içerisinde boşanma gerçekleştirebilmeleri ise ancak Anlaşmalı Boşanma Davası açmaları mümkündür. Anlaşmalı boşanma davası ile ilgili merak edilen en önemli husus ise anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır ve maliyeti nedir konularıdır.

Anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır diye merak eden bireylerin Medeni Kanuna göre yerine getirmeleri gereken şartlar vardır. Öncelikle eşlerin en az bir yıl evli kalmış olmaları gerekir. İkinci olarak eşlerin boşanmaya ilişkin tüm konularda (örneğin; velayet, mal paylaşımı, nafaka, tazminat…) uzlaşma sağlamaları ve bu durumu yapılacak olan anlaşmalı boşanma protokolü içerisinde beyan etmeleri gerekir. Anlaşmalı boşanma davası için yerine getirilmesi gereken son şart ise eşlerin açılacak boşanma davasında duruşmalara katılmalarıdır.

Anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır maliyeti nedir diyen bireylerin boşanma davasını açmaları gereken yetkili mahkeme Aile Mahkemesidir. Eşler son altı ay içerisinde birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine boşanma istemiyle dava açabilirler. Son altı ay içerisinde resmi ikamet adresi farklı olan bireylerin ise davalının bulunduğu yer mahkemesine boşanma davası açması gerekir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır Maliyeti Nedir?

Anlaşmalı boşanma davası maliyeti nedir diyen bireylerin ise bu süreçte izledikleri yol, onların boşanma davası maliyetini değiştiren unsurdur. En kısa süre içerisinde boşanmanın gerçekleştirilmesi istenir ise bireylerin bu süreçte boşanma avukatı tutmaları önerilir. Zira boşanma davası için gerekli hukuki altyapı ve prosedürlerin doğru işletilmesi adına boşanma avukatı müvekkillerine mutlak fayda sağlar. Anlaşmalı boşanma davasının uzman bir boşanma avukatı ile yürütülmesi 10 gün ile 3 ay arasında bir sürede boşanma davasının sonuçlanmasını sağlayacaktır. Bu süreçte boşanma avukatı tutmak isteyen kişilerin anlaşmalı boşanma davası maliyeti içerisinde avukat vekalet ücretini de hesaplamaları gerekir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır Maliyeti Nedir

Anlaşmalı boşanma davası maliyeti içerisinde bir de dava giderleri, gerekli belgelerin hazırlanması için ödenecek tutarlar, bilirkişi tayin edilmesi için ödenecek tutarlar, tanık gösterme ücretleri… gibi bir çok kalem maliyet içerisinde yer alabilmektedir. O nedenle anlaşmalı boşanma davası maliyetinin tam olarak hesaplanabilmesi için boşanma davasının niteliğinin bilinmesi gerekir. Bu noktada bireyler boşanma avukatları ile iletişime geçerek anlaşmalı boşanma davası maliyetinin ne olduğu konusunda daha kesin bir bilgi edinebilirler.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır Maliyeti Nedir 2015