Aldatma Nedeniyle Boşanma Davası

Aldatma evlilik birliği içerisinde eşlerin birbirlerine olan sadakat yükümlülüğünün ihlali anlamına gelmektedir. Medeni Kanun boşanma gerçekleştirilmesi için öne sürülebilecek haklı boşanma nedenleri içerisinde aldatma (zina) unsurunu da saymaktadır. Aldatma nedeniyle boşanma davası nasıl açılır diyen bireylerin bu süreçte aldatma olayını öğrenmelerinin ardından 6 ay içerisinde bu boşanma nedeni ile dava açmaları gerekir. Aldatma nedeniyle boşanma davası açılabilmesi için bu sürenin kaçırılmaması gerekir. 6 ay içerisinde açılmayan boşanma davası ile ilgili olarak kanun aldatmanın affedildiğine kanaat getirmektedir.

Aldatma Nedeniyle Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Aldatma nedeniyle boşanma davası nasıl olur diyen bireyler açısından bu süreçte Aile Mahkemesine boşanma davası dilekçesi ile birlikte dava açılabilir. Bireyler eşleri ile birlikte ikamet ettikleri yerde bulunan Aile Mahkemesine boşanma istemiyle başvuru yapabilirler.

Aldatma nedeniyle boşanma davası açmak istiyorum diyen kişilerin bu süreçte aldatma unsurunu ispat etmeleri gerekmektedir. Aldatmanın ispatı ise tanık beyanları, telefon konuşmaları, mesaj kayıtları, otel kayıtları, kredi kartı harcamaları,Facebook mesajları, Whatsapp konuşmaları gibi farklı delil ve argümanlarla yapılabilir.

Aldatma sonucu boşanma davası açacak bireylerin, aldatma eylemini hukuki gerekçe göstererek boşanma davası açabilmeleri için aldatmayı öğrenmenin ardından altı ay içerisinde boşanma istemiyle Aile Mahkemesine başvuru yapmaları gerekmektedir. Aldatmayı öğrendikten sonra 6 ay içerisinde boşanma davası açılmazsa bu sebeple boşanma davası açılamaz.

Aldatma nedeniyle açılacak olan boşanma davası içerisinde aldatma eylemini gerçekleştiren taraf boşanmada kusurludur. Boşanmayı getiren olaylar üzerinde kusurlu olunması, çocuğun velayeti, mal paylaşımı, nafaka ve tazminat gibi konuları direk olarak etkileyebilmektedir. Bu gibi boşanma konularında hak kaybı ile karşılaşılmaması adına bireyler boşanma avukatı tutabilmektedir.

Aldatma nedeniyle boşanma davası açmak istiyorum diyen kişilere bu süreçte uzman bir boşanma avukatı tarafından destek almaları önerilir. Boşanma davalarında avukat tutulması mecburi bir unsur değildir. Fakat boşanma davasının en kısa sürede sonuçlandırılmak istenmesi ve boşanmaya ilişkin konularda hak kaybı yaşanmak istenmemesi durumlarında boşanma avukatı müvekkillerine mutlak fayda sağlamaktadır.

Aldatma nedeniyle boşanma davası açacak kişilerin bu süreçte aldatmanın gerçekleştiği 3. kişiye de kişilik haklarının saldırıya uğraması nedeniyle tazminat davası açmaları mümkündür.